zondag 1 februari 2015

Nieuws #1 (1 februari 2015)

Een week geleden begon ik met veel enthousiasme aan mijn blog. Nu is het tijd om terug te kijken op die eerste week, maar ook verder te kijken, want er valt nog genoeg te verbeteren.

Mijn eerste blogweek werd gelijk een echte rommelweek. Ik weet niet hoe ik op het idee kwam om een bookhaul in vijf delen te splitsen, maar het was in elk geval geen succes. Na een paar dagen bloggen concludeerde ik daardoor ook al dat ik een stukje voorbereiding heb overgeslagen. Ik had geen planning en geen idee wat ik zou gaan bloggen. Ik ben nog een beginner, dus ik besef ook dat het geen ramp is om fouten te maken, maar ik moet er wel wat aan gaan doen. Ik heb inmiddels een planning en ga daar vanaf morgen mee beginnen.

Mijn planning ziet er als volgt uit:

Kim's favoriete ...  - Maandag:
Een rubriek waarin ik iedere week een ander onderwerp kies waarover ik mijn mening geef door middel van een top 5.

TAG/Uit de oude doos - Woensdag:
Dit zijn twee rubrieken die ik ga afwisselen. Uit de oude doos word een rubriek waarin ik nostalgische onderwerpen ga behandelen, dat kan een boek van vroeger zijn, een oude tekenfilm of iets anders wat oud en nostalgisch is. Ik vertel in zo'n blog wat ik er van vond en wat ik me er nog van herinner.
Ik denk dat er over TAGs niet zoveel uitleg nodig is, want ik ga er vanuit dat dit niet het eerste boekenblog is dat jullie lezen.

Recensie - Vrijdag:
Ik streef ernaar om iedere weer een recensie online te zetten. Mijn leestempo is niets zo heel snel, maar een boek per week moet wel lukken. Ik ben echt enorm jaloers op bloggers die wel 15 a 20 of nog meer lezen in een maand.

Voorlopig start ik dus met drie blogjes in de week en ik ga proberen me daaraan te houden maar het kan zijn dat ik soms afwijk van de planning. Als alles goed gaat ga ik het misschien verder uitbreiden naar vier of vijf keer in de week. In mijn voorstel blog schreef ik al dat ik heel veel ideeën heb, maar die moet ik nog verder uitwerken. Ik wil naast standaard rubrieken ook wat eigen rubrieken bedenken, daar is tijd voor nodig en die tijd ga ik ook zeker nemen. Als je feedback hebt laat het me dan gerust weten. Ik ben pas echt tevreden met mijn blog zodra er bezoekers zijn die het leuk vinden om het te lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten